Niacyna Witamina B3 60 Vege kap.

UNS

Brutto

Rola witaminy B3 w organizmie

Witamina B3, nazywana również niacyną lub witaminą PP, pełni w organizmie wiele ważnych funkcji.

• jest konieczna do prawidłowego działania układu nerwowego i mózgu,
  • bierze udział w syntezie hormonów płciowych,
  • zwiększa wrażliwość na insulinę i jej wydzielanie,
  • obniża poziom cholesterolu i lipidów we krwi,
  • reguluje ciśnienie krwi,
  • jest niezbędna w rozwoju czerwonych komórek krwi,
  • wspiera utrzymanie prawidłowych funkcji psychologicznych,
  • wspomaga profilaktykę chorób serca,
  • korzystnie wpływa na stan skóry i włosów,
  • pomaga utrzymać prawidłowy stan błon śluzowych,
  • rozszerza naczynia krwionośne.

Niedobór witaminy B3

Niedobór witaminy B3 może być przyczyną osłabienia, zmęczenia, niepokoju, bezsenności, trudności z koncentracją, bólów głowy. Zbyt niski poziom niacyny objawia się również stanami zapalnymi skóry, zmianami trądzikowymi, wymiotami, problemami z pamięcią, stanami zapalnymi błon jamy ustnej, nieżytem żołądka i jelit, wypadaniem włosów. Poważne niedobory mogą wywołać bardzo niebezpieczną chorobę, jaką jest pelagra, będącą bezpośrednim zagrożeniem życia.

Suplementacja witaminy B3

Zapotrzebowanie na witaminę B3 zależne jest od wieku i płci, dla dorosłej osoby wynosi od 14 do 17 mg na dobę. Jej niedobór może pojawić się u kobiet ciężarnych i karmiących piersią, u kobiet stosujących antykoncepcję hormonalną, u osób przyjmujących leki przeciwpadaczkowe, nadużywających alkoholu, sportowców, u chorych na raka, przy źle zbilansowanej diecie. Przyjmując niacynę warto ograniczyć cukier, ponieważ jego nadmierna ilość powoduje utratę tej witaminy. Większe zapotrzebowanie na niacynę występuję u osób z problemami skórnymi typu: łuszczyca, trądzik różowaty, trądzik. Witamina B3 jest chętnie wykorzystywana przez dermatologów. Dodatkowo łagodzi objawy starzenia się skóry, pomaga rozjaśnić plamy starcze, pozytywnie wpływa na nawilżenie oraz stopień elastyczności skóry. Suplementacja wysokimi dawkami kwasu nikotynowego może wywołać krótkotrwałe skutki uboczne takie jak: zaczerwienie skóry, swędzenie, pieczenie. Jest to tak zwany efekt „flush”, całkowicie nieszkodliwe zjawisko wywołane rozszerzeniem naczyń krwionośnych. Objawy samoistnie ustępują po około godzinie od zastosowaniu preparatu zawierającego wysokie dawki kwasu nikotynowego.

• Solidna dawka - 500 mg witaminy B3 (niacyny) w każdej kapsułce.
  • Aktywna biologicznie forma – kwas nikotynowy.
  • Kapsułki roślinne - w odróżnieniu od standardowych kapsułek, nie zawierają żelatyny pochodzenia zwierzęcego, są przyjazne dla wegetarian.
  • Clean label - w produkcie Witamina B3 nie znajdziesz sztucznych wypełniaczy, zbędnych barwników ani konserwantów. Czysty skład pozbawiony zanieczyszczeń.
  • Pomaga w utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych.
  • Pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego.
  • Przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego.
  • Pomaga zachować zdrową skórę.
  • Przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia.
  • Ekologiczne, szklane opakowanie (idealnie nadaje się do recyklingu, dzięki czemu zmniejsza się zużycie energii, wody i innych surowców).
  • Suplement diety wyprodukowany z zachowaniem najwyższych standardów GMP.
  • Zapewnia suplementację na wysokim poziomie przez cały miesiąc.

Witamina B3 - z czym warto ją łączyć?

Na polepszenie wchłaniania niacyny wpływają: witaminy z grupy B, witamina C, chrom i fosfor.

Wartość odżywcza

Masa netto produktu: 38,5 g

Ilość porcji w opakowaniu: 60

Wielkość porcji: 1 kapsułka

Składniki aktywne Na porcje %RWS
Niacyna 500 mg 3125%

Składniki

Kwas nikotynowy (witamina B3), mąka ryżowa, otoczka kapsułki - hydroksypropylometyloceluloza.

Sposób użycia

Spożywać 1 porcję (1 kapsułkę) dziennie, popijając wodą.

95 Przedmioty
Nowy

25 innych produktów w tej samej kategorii:

Klienci, którzy zakupili ten produkt, kupili również:

Produkt dodany do listy
Product added to compare.